Sluiten

Achter de schermen bij: Sybrand’s Place

De harde kern achter onze webshop: Sybrand’s Place. Sybrand’s Place is gevestigd op Rotsoord in Utrecht. Hartje centrum, met een mooi uitzicht aan de gracht. Op deze inspirerende plek werkt het interne e-commerce development team van DSG. Met een team van webdevelopers, app-developers, designers, data analisten en meer, werken zij dagelijks aan de websites van Stiho en Baars & Bloemhoff. Samen met Monique Vorst-Winters (Manager E-commerce Development & Digital Portfolio Manager DSG Projecten), Kim van Steenis (Projectmanager digitaal Baars & Bloemhoff) en Issy Heijnerman (Manager E-Commerce & Marketing Technologies Baars & Bloemhoff) nemen we je mee in de samenwerking tussen de Sybrand’s place en Baars & Bloemhoff.  

Monique, kun je vertellen hoe Sybrand’s Place (SYB) is ontstaan? 

“In 2015 stelde DSG zichzelf de vraag hoe ze de digitale ambities de komende jaren waar konden maken, om zo koploper te zijn in de interieur- en bouwbranche. Zo ontstond een nieuw e-commerce platform (Intershop) met als doel om een aantrekkelijke mix van webshops, apps en proces ondersteunende diensten te kunnen leveren. De digitale transformatie naar een omnichannel-organisatie ging van start. Om dit alles te bewerkstelligen is een intern development team in huis gehaald en in 2016 opende we de deuren van Sybrand’s Place op Rotsoord in Utrecht.”



Issy, wanneer kwam het keerpunt dat de verkoop van onze producten van analoog naar digitaal ging? En wat heeft Sybrand’s Place daaraan bijgedragen? 

“Sinds we in 2015 onze webshop lanceerde, heeft onze digitale transitie een vlucht genomen. Met SYB als in-house development team hebben we snel grote stappen kunnen maken. Door focus, korte lijnen en een gezamenlijk doel om naartoe te werken hebben we in 7 jaar tijd een platform neergezet, passend bij de huidige tijdgeest en die aansluit bij de behoeften van de markt en dienstverlening voor onze klanten.”

Wat betekent Sybrand’s Place voor de klanten van Baars & Bloemhoff? 

Issy: “Sybrand’s Place is een hele belangrijke partner (geweest) in deze digitale transitie. Alle ontwikkelingen in de webshop en app, maar zeker interne verbeteringen of optimalisatie, moeten uiteindelijk iets opleveren voor onze klant. Dit betekent dat SYB indirect, gezamenlijk met Baars & Bloemhoff, altijd iets betekent voor onze klanten.”

“Ze zijn weliswaar niet direct zichtbaar voor klanten, maar zonder dit team zouden we het gemak van online niet hebben kunnen waarmaken. Wij signaleren de behoefte, zij vertalen deze naar een (digitale) oplossing. Baars & Bloemhoff en SYB zijn daarom nauw bij elkaar betrokken en verweven. Vanuit andere disciplines en specialismen, maar we doen het echt samen!” 



Monique:
“We hebben zelf de regie, focus en snelheid voor de doorontwikkeling van alle digitale producten. Elke 3 weken zetten we nieuwe functionaliteiten voor de klanten live. In een nauwe samenwerking met Baars & Bloemhoff, kan daardoor snel worden geschakeld op waardevolle input vanuit klant feedback, interne bevindingen voor verbeteringen en veranderingen in de markt.” 

Kim, wat is jouw rol in de samenwerking met Sybrand’s Place? 

“Als Projectmanager digitaal ben ik de schakel tussen Baars & Bloemhoff en het ontwikkelteam van Sybrand’s Place. Als er een nieuwe functionaliteit of verbetering wordt opgepakt door SYB, ben ik het eerste aanspreekpunt. Daarnaast help ik het team met testen van nieuwe functionaliteiten en verbeteringen, en op deze manier ben ik in een vroeg stadium betrokken bij het hele proces.”



Hoe ziet de samenwerking tussen Sybrand’s Place en Baars & Bloemhoff eruit in de toekomst? 

Kim: “Ik zou heel graag samen met SYB het hele retourproces willen digitaliseren en automatiseren. Op dit moment is dit nog niet mogelijk in onze webshop. Denk aan het volledig digitaliseren en automatiseren van pallet retour, en in een latere fase ook de overige materialen die wij retour kunnen nemen.” 

Issy: “Het fundament staat; we hebben een sterk platform waarop we kunnen voortbouwen. De komende jaren hoop ik dat met alle kennis die we in huis hebben, dit blijft groeien en dat we kunnen focussen op optimalisatie. Met het doel daardoor koploper te blijven in de branche én daarbuiten op het gebied van digitaal. Door een stabiel fundament van digitale oplossingen, kunnen we nóg meer focussen op het verbeteren van ons servicelevel en ook de analoge kanalen optimaal inzetten. Ook hoop ik op een nog intensievere wisselwerking en integratie van de dagelijkse operatie en development, waarbij alle afdelingen elkaar gaan versterken en we het best mogelijke uit al onze kanalen kunnen halen.”

INTERVIEW CREDITS

Tekst Sofie Scholten

Favorieten

Om gebruik te kunnen maken van het opslaan van favorieten dien je ingelogd te zijn.

Inloggen